Marieke W.

23 januari 2018

Ik heb een paar maanden haptotherapie gehad van Jolanda van der Linden, in Rosmalen.
En ik heb veel geleerd van deze therapie. We stelden samen een behandelplan op, met daarin mijn vraag
en de doelen die ik wilde bereiken. Wat ik vooral heb geleerd is meer te voelen wat mijn behoeftes zijn.
Door deze te voelen, te benoemen voor mezelf, daarna te uiten en vervolgens te delen met de ander,
krijg ik heel veel ruimte en lucht. Het lucht op! Dat voelen deden we aan de hand van oefeningen.
Wat ik heel moeilijk vond was mijn behoeftes kenbaar maken, want het delen van vervelende gevoelens is lastig.
Ik ben namelijk gewend om te hollen en over mijn gevoelens en behoeftes heen te gaan. Maar naar mate de therapie
vorderde kon ik beter aangeven waar ik echt behoefte aan had. Jolanda heeft me altijd heel fijn geholpen met deze sessies,
ze is er voor mij en geeft me ruimte. Ze heeft een prettige en zachte stem. Ik word daar rustig van. Ze straalt ook rust uit.
Dat is heerlijk. Ook omdat ik me erg welkom bij haar voel.
Marieke W.

Meer berichten om te ontdekken